Hoe kies je promotieartikelen voor een beurs en event?

Geef geen give-away ‘om het geven’

Iets weggeven om te geven, dat is niet echt meer van deze tijd. Ook als je promotieartikelen op een beurs, congres of event uitdeelt, is het belangrijk om dat te realiseren. Je maakt helaas geen memorabele indruk meer als je zomaar wat bedrukte pennen of andere hebbedingetjes weggeeft. Die tijd is voorbij. Elk geschenk, ook promotieartikelen voor een beurs of event, staat symbool voor iets. Het is een manier om te communiceren, om je verhaal te vertellen.

 

Waarom promotieartikelen uitdelen op een beurs?

 

Het weggeven van promotieartikelen op een beurs of event heeft nog steeds toegevoegde waarde. Met de juiste give-aways kun je je doelen bereiken. Een weggever overhandigen kan bijvoorbeeld aanleiding zijn om een gesprek te beginnen met beursbezoekers. Zoals: “Weet u wat dit is?” of “Heeft u ook wel eens …..?”. Door het weggeven van opvallende en passende promotieartikelen of een goodiebag op beurs of congres, creëer je een natuurlijke situatie om bezoekers aan te spreken. Zo kom je erachter waar ze naar op zoek zijn, welke oplossing je kunt bieden voor hun problemen, enzovoorts.

 

De juiste promotieartikelen voor beurs of event, zo doe je dat

        

Het vroege voorjaar (februari, maart, april) en de herfst zijn echte beursmaanden. En als je goed wilt scoren tijdens een beurs of zakelijk evenement, dan kan een opvallende weggever een handig en sympathiek hulpmiddel zijn. Maar hoe kies je nu uit al die promotieartikelen de juiste give-away voor jouw bedrijf en jouw doelstellingen? ZaaKado heeft jarenlange ervaring in het bedenken, leveren en bedrukken van promotionele items. Wij helpen je dan ook graag met deze vraag ‘Hoe kies je de juiste promotieartikelen voor een beurs of event?

 

De kracht van een sterk promotieartikel

       

Bij het kiezen van geslaagde promotieartikelen voor een beurs of event is er eigenlijk maar één belangrijke vraag: Waarom wil je iets weggeven? Want in het antwoord op die vraag zit jouw verhaal. Je bedrijf heeft bijvoorbeeld een nieuwe slogan of een nieuw product. Dat wil je goed onder de aandacht brengen. Met een passend promotieartikel zal dit makkelijker zijn. En je kunt bovendien een gesprek aangaan met je doelgroep! In dit artikel van De Zaak staat het nog eens uitgelegd onder stap 7.

Als je weet waarom je iets wilt weggeven, heb je natuurlijk nog geen give-away. Maar vanaf dit punt kun je (geheel vrijblijvend) het creatieve team van ZaaKado inschakelen. Want wij weten als geen ander welke promo-items er op de markt zijn en welke promotieartikelen geschikt kunnen zijn voor jouw organisatie. Zodat u met een passend promo-item gegarandeerd scoort op een beurs of event. Hoe gaat dit in z’n werk?

 

Onze werkwijze

 

1. Briefing

Allereerst bespreken we zaken als ‘wat wil je bereiken of vertellen’, gelegenheid, budget en andere wensen.

2. Creatief voorstel bedenken

Dan gaan we aan de slag met het maken van een goed creatief voorstel. Dit kost wel even tijd. Houd er dus rekening mee dat we hier enkele dagen voor nodig hebben.

3. Voorstellen bespreken

De voorstellen worden samen doorgenomen. Uiteindelijk komt hier een perfect promotieartikel uit voor jouw bedrijf of instelling.

4. Bestellen en leveren

Naast levertijden, aantallen enz. bepalen we ook samen met u waar u het logo gedrukt wilt hebben op het artikel. U ontvangt altijd eerst een proefdruk voor akkoord. Daarna starten wij met de bestelling en het drukproces. Het drukproces na akkoord op de proefdruk duurt tegenwoordig circa twee à drie weken, dit verschilt per promotieartikel.

Houd er rekening mee dat het gehele proces dus enige tijd in beslag neemt. Het is dan ook raadzaam om ons minimaal zes weken voor de gewenste leverdatum te benaderen. Dan weet u zeker dat u alle promotiematerialen voor de beurs of het event in huis heeft. Vanzelfsprekend kunnen wij u ook helpen in een korter tijdsbestek. Maar dan is er vaak geen tijd meer om bijvoorbeeld samples toe te sturen.

 

Wat hebben wij nodig om voor u aan de slag te gaan?

 

  • Datum van de beurs
  • Uw logo (EPS bestand)
  • Het budget
  • Het gewenste aantal artikelen
  • Waarom een geschenk weggeven / Wat is uw verhaal (tijdens de beurs)
  • De website van uw bedrijf (voor meer info over uw organisatie, voor onze beeldvorming).

 

Een voorbeeld uit de praktijk

Om onze werkwijze te illustreren, laten we u graag dit voorbeeld zien van een klant van ZaaKado. Dit is natuurlijk slechts één case uit de praktijk. Wilt u meer van ons werk zien, neem dan gerust even contact met ons op. Ook als u meer wilt weten over prijzen en bijzonderheden van bepaalde producten. De prijs is sterk afhankelijk van het aantal, de soort bedrukking en de gewenste leverdatum. Bel ons gerust even voor meer informatie via 085-4863750. Of mail naar info@zaakado.nl.

 

Op zoek naar unieke give-aways of relatiegeschenken?

ZaaKado spot voor u de laatste trends. Niet alleen op het gebied van promotieartikelen voor beurzen en events. Ook als het gaat om luxe of duurzame relatiegeschenken, kerstpakketten of eindejaarscadeaus. Wat u ook zoekt, wij zorgen ervoor dat uw relaties en medewerkers verrast worden met een origineel cadeau. Check onze website vol cadeau ideeën, voor elk geefmoment. Of laat ZaaKado voor u de beste producten ontdekken. Van bedrukte kerstballen tot een bierbril (zonnebril en flesopener in één). Wij denken graag met u mee en maken het gepersonaliseerd. Want uw logo kan op elk product of verpakking worden gedrukt. Meer info? Vul onderstaand formulier in of bel naar 085 486 3750.

 

 

 

 

Blijf op de hoogte

Wil je nooit meer hoeven piekeren over originele relatiegeschenken, kerstpakketten of promotieartikelen? Met de Zaakado nieuwsbrief houden we je op de hoogte van alle nieuwe en verrassende producten voor jouw bedrijf. Schrijf je snel in en ontvang ca. zes keer per jaar een verse portie inspiratie:

    Vragen? Stel uw vraag hieronder: